تحریریه نخل پیشنهاد می‌دهد: آخر هفته چی ببینیم؟

توسط نریمان جعفری
1 سال پیش
+
در این مطلب می‌خوانید:

مجله‌ی نخل در بخش «آخر هفته چی ببینیم؟» به معرفی و بررسی فیلم‌های دنیای سینما می‌پردازد.

بخش «آخر هفته چی ببینیم؟» با هدف معرفی و بررسی فیلم‌های تاریخ سینما به مجله‌ی نخل اضافه می‌شود.

تماشای فیلم، یک سرگرمی کم‌هزینه و پرطرفدار!

تماشای فیلم، یکی از سرگرمی‌هایی‌ست که آدم‌ها چه در خلوت و چه در جمع، از آن بهره می‌برند. این سرگرمی کم‌هزینه و پرطرفدار اما همیشه ختم به خیر نمی‌شود و گاهی با یک انتخاب اشتباه، می‌تواند حال تماشاگر را بد و اوقاتش را تلخ سازد.

از طرفی، کارخانه‌ی فیلم‌سازی دنیا روز به روز بر تنوع و تعدد محصولاتش می‌افزاید که این اتفاق، اگرچه خوب و پرثمر اما می‌تواند باعث گیجی و سردرگمی مخاطب شود.

برای همین، امروز در دنیای سینما نباید «بی‌گدار به آب زد»؛ زیرا ممکن است سلیقه‌ی شما با فیلمی که قصد تماشایش را دارید به‌کلی متفاوت باشد.

وجب‌ها فرق می‌کند!

وجب دست خود را با وجب دست یکی از آدم‌های زندگی‌تان مقایسه کنید، آیا هم‌اندازه است؟ اگر شما چیزی را وجب کنید، عدد حاصل با عدد حاصل وجب فردی دیگر برابر است؟

پاسخ به این سوال روشن است. سلایق آدم‌ها مانند وجب آن‌ها عمل می‌کند و ممکن است فیلمی که از نظر من بهترین فیلم دنیاست، از نظر همکار من که در همین مجله نیز به تولید محتوا مشغول است، یک فیلم سراسر بی‌معنا و مسخره باشد.

برای همین، مجله‌ی نخل تعدادی از افراد با سلایق و روحیات کاملاً متفاوت را گرد هم آورده تا با هم به تماشای فیلم‌های جدید و قدیمی دنیای سینما بنشینند و سپس با اظهار نظر مکتوب خود، به کاربران مجله‌ی نخل در انتخاب و تماشای فیلم‌ها کمک نمایند.

فانوس‌بانی دنیای سینما

وظیفه‌ی ما فانوس‌بانی سینماست! ممکن است کسی عاشق چاه و چاله باشد و دیگری عاشق پل؛ یکی سقوط را هیجان‌انگیز بداند و دیگری پرواز را! می‌بینید؟ وظیفه‌ی ما همین است. هر کدام از ما پستی‌ها و بلندی‌های فیلم‌ها را بیان می‌کنیم تا شما انتخاب دقیق‌تری برای تماشای آثار سینمایی داشته باشید.

البته، سعی می‌کنیم در پیشنهاداتمان، فیلم‌ها را تعریف یا به‌قول معروف، اسپویل نکنیم!

فرایند بررسی و معرفی فیلم‌ها در مجله‌ی نخل

به نوبت و در سه‌شنبه‌ی هر هفته، یکی از بچه‌های نخل فیلمی را برای تماشا می‌آورد. آن‌ها دور هم می‌نشینند، فیلم را می‌بینند و در پایان، برای آن فیلم چند خط می‌نویسند و این نظرات روز پنجشنبه در قالب یک پست در مجله منتشر می‌شوند.

تحریریه نخل؛ ایستاده از راست: نریمان جعفری، سیدمهدی صمدانی، زهرا اکیما، احمدرضا ابراهیمی

در حال حاضر دورهمی‌مان برای تماشای فیلم‌ها 4 نفره است! ممکن است به‌تدریج، تعدادمان بیشتر هم شود. در هر صورت، ما برای هر فیلم، یک مقدمه به‌همراه نظرات بچه‌ها را منتشر می‌کنیم تا بتوانید با خواندن سلایق و دیدگاه‌های متفاوت افراد، بهترین تصمیم را برای پرکردن اوقات خود بگیرید.

مشکل این طرح چیست؟

هر طرح و ایده‌ای، معایبی هم دارد. مثلاً طرح ما می‌تواند برای فیلم‌بین‌ها به‌دور از جذابیت باشد. چرا که آن‌ها سینما را قورت داده‌اند و تقریباً تمامی فیلم‌های روز دنیا را هم دیده‌اند.

بدون شک ما نمی‌توانیم پیشنهادی جذاب برای آدمی که هر روز مشغول تماشای فیلم است داشته باشیم، اما می‌توانیم برای افرادی که مثل من(نگارنده) اعتیادی به فیلم ندارند و تازه قصد کرده‌اند که اوقات فراغتشان را با سینما پر کنند، کمی راهگشا باشیم.

بر ما این‌را هم ببخشایید! چرا که ممکن است یک هفته‌ی کامل به انتظار پیشنهاد مجله‌ی نخل بنشینید و بعد تازه متوجه شوید فیلمی را که پیشنهاد داده‌ایم، قبلاً دیده‌اید و درواقع فیلم پیشنهادی مجله‌ی نخل برایتان تکراری است.

فیلم‌های گمنام، تارگت اصلی ما!

مجله‌ی نخل برای کاهش احتمال تکراری بودن فیلم‌ها، یک راه حل دارد؛ آن‌هم اینکه کمتر به سراغ فیلم‌هایی برویم که قبلاً سر و صدا کرده‌اند و با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند.

بی‌شک ما زمانی پرثمر هستیم که بتوانیم فیلم‌های خوب و خوش‌ساخت اما گمنام سینما را پیشنهاد دهیم؛ پس به انتظار پیشنهاد فیلم محبوبتان که احتمالاً جزو فیلم‌های پرتماشاگر هم هست، ننشینید؛ چرا که رویه‌ی ما چیز دیگری‌ست.

منتظر «آخر هفته چی ببینیم؟» باشید

به کاربران مجله‌ی نخل این مژده را می‌دهیم که از اولین پنجشنبه‌ی بهمن‌ماه، می‌توانند با دنبال کردن بخش «آخر هفته چی ببینیم؟» از پیشنهاد فیلم مجله‌ی نخل با خبر شوند، نظرات تحریریه را بخوانند و بعد اگر فیلم با روحیات آن‌ها سازگاری داشت، برای دانلود و تماشای آن اقدام کنند.

راستی شما نیز می‌توانید فیلم‌های خوش‌ساخت اما گمنامی را که تا کنون دیده‌اید به ما معرفی کنید تا ما نیز به بررسی و معرفی آن‌ها بپردازیم.

– قرار اول ما پنجشنبه، 6 بهمن، مجله‌ی نخل.

انتهای پیام /

برچسب‌ها:
آخر هفته چی ببینیم؟
بررسی و معرفی فیلم
پیشنهاد فیلم
مجله نخل
شما چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای ما بنویسید
توجه: نشانی پست الکترونیک شما برای دیگران نمایش داده نمی شود. / بخش‌های مورد نیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.