ریمل گیاهی چیست و چه خواصی دارد

توسط نریمان جعفری
1 سال پیش
+
در این مطلب می‌خوانید:

ریمل یکی از لوازم آرایشی محبوب میان بانوان است که برندهای مختلف انواع متنوعی از این محصول را تولید و عرضه می‌کنند.  در سال‌های اخیر و با استقبال مشتریان از محصولات گیاهی و طبیعی، ریمل هم یکی از محصولاتی بود که در این دسته قرار گرفت و به بازار عرضه شد.  اگر نظر مصرف‌کنندگان ریمل […]

ریمل یکی از لوازم آرایشی محبوب میان بانوان است که برندهای مختلف انواع متنوعی از این محصول را تولید و عرضه می‌کنند. 

در سال‌های اخیر و با استقبال مشتریان از محصولات گیاهی و طبیعی، ریمل هم یکی از محصولاتی بود که در این دسته قرار گرفت و به بازار عرضه شد. 

اگر نظر مصرف‌کنندگان ریمل گیاهی را دنبال کنیم، متوجه خواهیم شد که اثرات استفاده از آن برای همه یکسان نبوده و برخی به مواد به‌کار رفته شده در این ریمل حساسیت نشان داده‌اند. 

در این مقاله به بررسی و تعریف بیشتری از ریمل گیاهی می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

ریمل گیاهی چیست

ریمل گیاهی همانطور که از نامش پیداست، نوعی ریمل است که از مواد گیاهی و طبیعی تشکیل شده و هیچ نوع ماده شیمیایی در آن به‌کار نرفته‌است. 

بعضی از افراد این ریمل را در خانه و با استفاده از موادی که در ادامه خواهیم گفت می‌سازند و به جای ریمل‌های کارخانه‌ای از آنها استفاده می‌کنند.

یک ترکیب ریمل گیاهی شامل روغن کرچک، وازلین، اسانس پوست سبز گردو و روغن لاوندر می‌باشد که باعث رشد، تقویت و در نتیجه پرپشت شدن مژه‌ها می‌شود. اگر ماده نهایی به‌دست آمده از این ترکیب را کمی روی مژه‌ها ماساژ دهید و این روند را تا سه هفته متوالی ادامه دهید شاهد نتیجه‌اش خواهید بود.

توجه داشته باشید که ترکیبات گیاهی و غیر شیمیایی برخلاف باور عموم، ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت‌زا و حتی مضر هم باشد. پس سعی کنید قبل از استفاده از ریمل گیاهی، از وجود چنین مواردی اطمینان حاصل کنید.

از دیگر ترکیبات ریمل گیاهی می‌توان به روغن نارگیل، روغن زیتون، ژل آلوئه‌ورا، کپسول زغال و مغز فندق و بادام اشاره کرد.

خواص و فواید استفاده از ریمل گیاهی

علت اصلی محبوب بودن ریمل گیاهی درمیان طرفداران این محصول، استفاده از مواد ارگانیک در ترکیب آن است. این مواد که هرکدام به‌تنهایی برای تقویت مژه تجویز می‌شوند، با ترکیب شدن در ریمل گیاهی می‌توانند خاصیت بیشتری داشته باشند و تاثیر زیادی بر رشد و تقویت مژه بگذارند.

بسیاری از کسانی که به مواد شیمیایی حساسیت دارند، استفاده از ریمل گیاهی را به ریمل‌های کارخانه‌ای ترجیح می‌دهند. گرچه برندهای بزرگ لوازم آرایشی همیشه از بهترین مواد موجود برای ساخت ریمل استفاده می‌کنند، اما ممکن است برخی افراد به این مواد حساسیت نشان دهند. بنابراین، استفاده از ریمل گیاهی می‌تواند جایگزین بسیار مناسبی برای این دسته باشد.

قیمت ریمل گیاهی و نحوه خرید آن

ریمل‌های گیاهی ممکن است به دلیل استفاده از مواد ارگانیکی مانند روغن‌هایی که در بالا گفته شد، قیمت متفاوتی داشته باشند. اما به‌طور کلی می‌توان گفت که این محصول نسبت به ریمل‌های کارخانه‌ای موجود در بازار ارزان‌تر است. 

پس به‌خاطر داشته باشید بسته به نوع مواد به‌کار رفته‌شده در ریمل گیاهی‌ای که خریداری می‌کنید، هزینه متفاوتی هم پرداخت خواهید کرد. 

ریمل گیاهی را می‌توانید هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت فیزیکی از فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات طبیعی و ارگانیک، به‌خصوص روغن‌های طبیعی، تهیه کنید.

اگر با هدف تقویت مژه تصمیم به استفاده از ریمل گیاهی گرفتید، این نکته را به‌یاد داشته باشید که استفاده‌ی مداوم و طولانی‌مدت از این محصول شما را به نتیجه دلخواهتان خواهد رساند.

برچسب‌ها:
شما چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای ما بنویسید
توجه: نشانی پست الکترونیک شما برای دیگران نمایش داده نمی شود. / بخش‌های مورد نیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.