بادی اسپلش چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن دارد

توسط نریمان جعفری
1 سال پیش
+
در این مطلب می‌خوانید:

با گسترش عرضه‌ی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار کشور،‌ بادی اسپلش یکی از محصولاتی بود که خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد. بادی اسپلش که نوعی خوشبوکننده بدن است، در زمره محصولات بهداشتی قرار گرفته و در سالهای اخیر برندهای مختلف آرایشی آن را با تنوع رایحه‌ای بالایی به بازار عرضه کرده‌اند. در […]

با گسترش عرضه‌ی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی در بازار کشور،‌ بادی اسپلش یکی از محصولاتی بود که خیلی زود طرفداران زیادی پیدا کرد.

بادی اسپلش که نوعی خوشبوکننده بدن است، در زمره محصولات بهداشتی قرار گرفته و در سالهای اخیر برندهای مختلف آرایشی آن را با تنوع رایحه‌ای بالایی به بازار عرضه کرده‌اند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که بادی اسپلش چیست و چه تفاوتی با دیگر خوشبوکننده‌های رایج دارد. با ما همراه باشید.

بادی اسپلش چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد

بادی اسپلش که هنوز معادلی برای آن در زبان فارسی عنوان نشده، نوعی اسپری خوشبوکننده‌ی بدن است که از آب، الکل و عطرهای طبیعی تشکیل شده است. این محصول با خاصیت آب‌رسانی به پوست، باعث شاداب نگه داشتن پوست بدن شده و از بوی بد آن جلوگیری می‌کند.

از بادی اسپلش می‌توان بعد از استحمام، قبل از ورزش و در طول روز استفاده کرد. نحوه استفاده از این محصول مانند استفاده از ادکلن و اسپری‌های خوشبوکننده است، با این تفاوت که به‌جای لباس،‌ باید مایع آن را به‌طور مستقیم روی بدن اسپری کرد.

بهتر است قبل از اسپری کردن بادی اسپلش پوست بدنتان تمیز باشد؛ توجه داشته باشید که اگر بعد از استحمام از بادی اسپلش استفاده می‌کنید، حتما قبل از اسپری کردن آن از لوسیون استفاده کرده باشید. چراکه ممکن است پوست بدنتان در اثر شستشو با مواد شوینده خشک شده باشد و در این صورت اسپری کردن بادی اسپلش باعث احساس سوزش در سطح پوستتان می‌شود.

تفاوت بادی اسپلش با عطر و ادکلن

در واقع  بادی اسپلش و ادکلن‌ها در یک گروه به‌نام اسپری بدن قرار می‌گیرند و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. شما با خرید بادی اسپلش، محلولی با غلظت کمتری نسبت به عطر و ادکلن در اختیار خواهید داشت. این محلول از درصد کمتری از روغن‌های معطر برخوردار است و در عوض در ترکیبات آن، از روغن‌های ضروری برای پوست بدن استفاده شده که بدنتان را نرم خواهد کرد.

همچنین در بادی اسپلش درصد آب و الکل بیشتری استفاده شده است که به پخش بیشتر آن کمک می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود که بادی اسپلش ماندگاری کمتری نسبت به عطر و ادکلن داشته باشد، اما پخش بوی آن بیشتر است.

تفاوت دیگری که در بادی اسپلش‌ها و ادکلن‌ها مشهود است، میزان غلظت این دو محصول و نحوه‌ی استفاده از آنهاست که در بالا هم به آن اشاره کردیم. 

عطرها و ادکلن‌ها معمولا محلول‌های سنگین و چربی هستند که اگر آنها را مستقیم روی لباستان بزنید،‌ اثر استفاده از آنها به‌صورت لکه روی لباس می‌ماند، برای همین است که معمولا باید از عطرها و ادکلن‌ها در ناحیه‌های نبض‌دار بدن، مانند مچ دست و گردن استفاده کرد. اما بادی اسپلش به دلیل بافت بسیار سبکش اینگونه نیست و می‌توان به‌راحتی آن را روی بدن اسپری کرد.

همچنین بادی اسپلش‌ها با بوی سبکی که دارند، برخلاف عطر و ادکلن‌ها، هیچگاه موجب آلرژی، حساسیت و سردرد نمی‌شوند. 

از دیگر مزیت‌های بادی اسپلش می‌توان به به صرفه بودن آن اشاره کرد. این محصول نسبت به ادکلن از حجم بیشتری برخوردار بوده و در زمان بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین قیمت بادی اسپلش‌ از انواع عطر و ادکلن‌ها کمتر است و همین امر باعث می‌شود این محصول به‌عنوان کالایی اقتصادی شناخته شود. البته تفاوت قیمت بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی را هم در این بین نباید نادیده گرفت.

اگر از طرفداران استفاده از خوشبوکننده‌های بدن هستید، خرید یک بادی اسپلش باکیفیت و خوشبو می‌تواند برایتان بسیار راضی‌کننده باشد.

برچسب‌ها:
شما چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای ما بنویسید
توجه: نشانی پست الکترونیک شما برای دیگران نمایش داده نمی شود. / بخش‌های مورد نیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.