شرایط و ضوابط

توسط حسین تفرشی
2 سال پیش
+
در این مطلب می‌خوانید:

مقدمه: دوست گرامی ضمن تشکر از انتخاب بازار نخل جهت مرتفع کردن نیاز خود، از آنجا که استفاده از این پلتفرم با هر عنوان ( به عنوان حجره ­دار،مشتری، بازاریاب و…) به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بازار آنلاین نخل است، لذا مستدعی­ست موارد […]

مقدمه:

  • دوست گرامی ضمن تشکر از انتخاب بازار نخل جهت مرتفع کردن نیاز خود، از آنجا که استفاده از این پلتفرم با هر عنوان ( به عنوان حجره ­دار،مشتری، بازاریاب و…) به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات بازار آنلاین نخل است، لذا مستدعی­ست موارد زیر جهت استفاده درست و آگاهانه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی بازار نخل به دقت مطالعه و رعایت گردد و عدم موافقت شما با شرایط ذیل به معنی در صورتی که با این شرایط موافق نیستید، نباید از خدمات بازار نخل استفاده نمائید.

تعاریف:

اصطلاحاتی که در این سند به کار رفته است دارای معانی مشروح ذیل می­باشد:

  • شرکت: شرکت نوید تیمچه تجارت نیل که نسبت به طراحی و پیاده‌سازی مدل بازار نخل اقدام نموده است، مالک قانونی این بازار و تمام دارائی­های مادی و معنوی آن می­باشد.
  • بازار نخل: نخل، بازاری است اجتماعی که در آن تولیدکنندگان محصولات اصیل و با کیفیت، پیرامون صنعت و حرفه خود(به‌ تنهایی یا به کمک و مشارکت دیگران) به توسعه محتوا و دانش پرداخته و ضمن معرفی خود، کارگاه تولیدی، همکاران و منطقه فعالیت، به صورت مستقیم کالا و خدمات خود را از طریق بستر وب و سایر ابزارهای شبکه‌ای به مخاطبان خود به‌ فروش می‌رسانند.
  • وب‌سایت و اپلیکیشن: این نرم‌افزار به منظور استفاده از خدمات بازار نخل طراحی و پیاده‌سازی شده است که حق استفاده موقت از آن برابر قرارداد و سند به کاربران اعطا می‌گردد.
  • کاربر: شخص حقیقی یا حقوقی اعم از حجره‌دار، بازاریاب و مشتری است که با دسترسی به وب‌سایت یا  اپلیکیشن بازار نخل از خدمات نرم‌افزاری، مهندسی و مدیریتی آن بهره‌مند می‌شود.
  • کاربران: در این سند، کاربر حجره‌دار، کاربر بازاریاب، کاربر نمایندگی و کاربر مشتری(خریدار، مصرف‌کننده) با نام کاربران شناخته می‌شوند.
  • کاربر حجره‌دار: شخص حقیقی یا حقوقی است که در بازار نخل به منظور ایجاد حجره، کسب و کار آنلاین خود جهت فروش محصولات یا خدماتش ثبت ‌نام کرده ‌است
  • کاربر بازاریاب: شخص حقیقی یا حقوقی است که جهت بازاریابی محصولات و خدمات حجره‌دارها در بازار نخل فعالیت دارد.
  • کاربر نمایندگی: شخص حقیقی یا حقوقی است که در بازار نخل به منظور گره‌گاه تجاری، یک سرویس‌دهنده به چندین واحد تجاری خرد(حجره‌ها و پروفایل‌های کاربری) در یک حوزه جغرافیایی-صنفی ثبت نام کرده است.
    فلسفه تاسیس گره‌گاه‌ها در نخل، کارکرد و نقش طراحی شده آن‌ها در راستای تسهیل‌گری و ارائه خدمات توسعه‌ای به‌ کسب ‌و کارهای تحت‌ پوشش می‌باشد.
  • کاربر مشتری: شخص حقیقی یا حقوقی است که در بازار نخل به منظور مرتفع کردن نیازهای واقعی خود و خرید محصول، با حجره‌داران ارتباط می‌گیرد.
  • حساب کاربری: حسابی است که اشخاص برای استفاده از خدمات بازار نخل در وب‌سایت یا اپلیکیشن بازار نخل ایجاد کرده‌اند.
  • اعتبار: مبلغ یا امتیازی است که کاربران در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات بازار نخل دارند. مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانه بانکی و کارت‌های عضو شبکه شتاب و یا با استفاده از نیل کارت طبق شرایط و مقررات حاضر منظور و محاسبه خواهد شد. امتیاز نیز به صورت استفاده دائم یا جهت کمک به معرفی و رشد بازار نخل و یا حجره‌داران نخل انجام شده است که طبق برنامه‌های ارائه کسب گردیده و در حساب کاربری ایشان محاسبه گشته است.
  • اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی است که توسط کاربران در اختیار بازار نخل قرار می‌گیرد. این اطلاعات که مربوط به سفر، خرید و فروش، موقعیت مکانی حجره‌داری و مشتری می‌شود، به دو روش «مستقیم (توسط کاربران) و «خودکار»(از طریق بهره‌برداری از خدمات بازار نخل) در اختیار شرکت قرار داده می‌شود.
  • قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: قانون اساسی، قوانین عادی، آئین‌نامه‌های اجرایی، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع قرارداد اعم از قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و سلامت جامعه را شامل می‌شود.

 

قوانین عمومی:

  • ثبت حجره جهت آنلاین کردن کسب و کار خود، یا ثبت پنل بازاریابی و ایجاد پروفایل برای خرید، به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین بازار آنلاین نخل از سوی کاربر است.
  • کلیه اصول و فعالیت‌های بازار آنلاین نخل منطبق با قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران بوده و متعاقبا کاربران نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر می­باشند.
  • این سند و سایر سندهایی که در این متن به آن‌ها ارجاع داده می‌شود و با توجه به موضوع خود منعقد می گردد، مجموعاً جزو شرایط استفاده و بهره‌برداری از پلتفرم بازار آنلاین نخل است.
  • «نخل» بازاری است که کاربران آن به صورت آنلاین و آفلاین با هم در ارتباط هستند و علاوه بر داد و ستد، به توسعه محتوا و شبکه خود نیز می‌پردازند. از این رو، «نخل» چندین سند متفاوت خواهد داشت که ناظر به کارکردها و بهره‌برداری‌های مختلف از خدمات «نخل» است. در این سند، برخی از این شرایط عمومی و اختصاصی آمده است اما برای هر گونه بهره‌برداری از مجموعه خدمات «نخل»، باید سایر اسناد مربوط به آن‌را نیز مطالعه کنید و با پذیرش آن شرایط، در «نخل» فعالیت کنید؛ زیرا مفاد آن اسناد جزو قوانین و شرایط استفاده از «نخل» است.
  • بازار آنلاین نخل ممکن است در هر زمانی نسبت به‌روزرسانی این سند اقدام کند. در صورتی که به تشخیص «نخل» این تغییرات عمده و جدی باشد، از طریق ایمیل یا انتشار در بسترهای «نخل»، به اطلاع شما(کاربر) خواهد رسید. شما می‌توانید با مطالعه این تغییرات نسبت به تدوام همکاری و استفاده از خدمات بازار آنلاین نخل تصمیم‌گیری کنید. مستحضر باشید که ادامه استفاده از خدمات «نخل» به معنای پذیرش این تغییرات است و ادعای جهل و عدم آگاهی نسبت به آن در هر حال مسموع نخواهد بود. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در این سند که در تاریخ 18/09/1398 هجری شمسی مصادف با 09/12/2019 میلادی تنظیم و ارائه گشته است، جایگزین کلیه قوانین و توافق‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

 

قوانین کاربر:

  •  برای استفاده از خدمات «نخل»، به ایجاد حساب کاربری نیاز دارید و تأسیس حساب کاربری توسط شما به این منظور است که این قرارداد را به طور کامل مطالعه کرده‌اید و مندرجات آن‌را پذیرفته‌اید. قرارداد فوق ممکن است در طول زمان تغییر کند و استفادۀ مستمر کاربران از وب‌سایت و اپلیکیشن بازار نخل به معنی پذیرش هر گونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
  • برای استفاده از خدمات بازار نخل لازم است هر کاربر اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی، یک حساب کاربری در وب‌سایت یا اپلیکیشن بازار نخل بسازد. تنها اشخاصی که واجد حداقل 18 سال سن و اقلیت قانونی باشند، می‌توانند اقدام به ساخت حساب کاربری در وب‌سایت و اپلیکیشن نمایند.
  • نام کاربر به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و به تمامی فعالیت‌های کاربر در بازار نخل پیوند می‌خورد؛ بنابراین نام کاربری مناسبی برای خود انتخاب کنید. انتخاب نام‌های غیر اخلاقی(توهین‌آمیز، مبتذل، رکیک و زننده)، نام‌ها و نشان‌هایی که جزو مالکیت معنوی دیگران به شمار می‌آیند یا به برندهای ثبت شده متعلق است(مگر با ارائه مدارک و مجوزهای مستند)، جزو مصادیق نقض شرایط استفاده از بازار نخل است.
  • هر شخص با توجه به مدارک هویتی تنها می‌تواند یک حساب کاربری به عنوان کاربر حجره‌­دار، کاربر بازاریاب و کاربر مشتری در وب سایت و اپلیکیشن بازار نخل داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که حساب‌های کاربری متعدد به نام یک شخص اعم از حقیقی و یا حقوقی وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال نمودن حساب‌های کاربری مذکور اقدام نماید.
  • اگر کاربر به‌عنوان یک شخصیت حقوقی به ایجاد حساب در بازار نخل اقدام کند، به صورت شخصی اقرار و ضمانت کرده‌ که به‌عنوان نماینده آن شخصیت حقوقی، اختیار و قدرت موافقت و تبعیت از قوانین و شرایط استفاده از بازار نخل را به عهده دارد. همچنین قید می‌شود که واگذاری حساب‌ کاربری به غیر، در بازار نخل تعریف نشده است.
  • کاربر به‌تنهایی و به صورت مستقل، مسئول تمامی فعالیت‌هایی است که توسط حساب کاربری خود انجام می‌شود. اگر استفاده از حساب کاربری در اختیار دیگری گذاشته شود، یا به صورت اشتراکی از آن بهره‌برداری کنند، تمام مسئولیت و عواقب آن به عهده شخصی است که اطلاعات صورت‌حساب و پرداخت‌ها به نام اوست.
  • مسئولیت حفاظت از اطلاعات و امنیت حساب کاربری، مانند نام کاربری و رمز عبور با کاربر است. لذا در حفظ و ارتقاء امنیت رمز عبور خود بکوشید و در صورت سرقت یا مفقود شدن اطلاعات کاربری در اسرع وقت به «نخل» اطلاع دهید.
  • ایجاد حساب کاربری در بازار نخل و همچنین مفاد شرایط استفاده و بهره‌برداری از بازار نخل، هیچ نوع تعهد، توافق و قراردادی نظیر ایجاد یک شعبه، مشارکت، سرمایه‌گذاری مشترک، قرارداد استخدام یا پیمانکاری، فرانشیز و یا نظایر آن را مابین کاربر و بازار نخل ایجاد نخواهد کرد.
  • ممکن است «نخل» در شرایطی، از کاربر درخواست ارائه مدارک، اطلاعات تکمیلی و احراز هویت کند. در این صورت، کاربر متعهد است مدارک و اطلاعات درخواستی را طبق زمان اعلام‌شده ارائه دهد. در غیر این‌صورت، «نخل» می‌تواند حساب کاربری را مسدود کند و به کاربر هیچ خدماتی ارائه ندهد.

 

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی

  • بازار نخل به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت یا اپلیکیشن استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
  • بازار نخل متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت یا اپلیکیشن را،توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت یا اپلیکیشن بازار نخل، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
  • بسته به خدمات و سرویسی که شما(کاربر) انتخاب خواهید کرد، بازار نخل اطلاعاتی را از شما نظیر نام و نام‌خانوادگی، کد ملی، شماره همراه، ایمیل،‌ نشانی پستی و تلفن محل سکونت و کسب‌وکار، اطلاعات حساب بانکی و… دریافت و ذخیره می‌کند.
  • ممکن است بازار نخل جهت اطمینان بیشتر نسبت به رعایت مفاد شرایط و ضوابط استفاده از بازار نخل و دریافت اطلاعات بیشتر از برخی صاحبان حجره در بازار پیرامون وضعیت کسب‌وکار یا کالاهای عرضه‌شده، و نیز برای احراز صحت برخی موارد ادعاشده یا خدمات ویژه، از کاربر درخواست کند تا برگ تکمیل تقاضای آن کالا یا خدمت را تکمیل کنید.
  • همچنین به دلیل رعایت مسائل امنیتی، صحت‌سنجی، پیگیری برخی موارد خاص، پیگیری‌های حقوقی، افزایش بهره‌وری و دقت در فرآیندهای کاری بازار نخل ممکن است اطلاعات دریافتی از کاربر، توسط کارکنان مختلف بازار نخل یا گروه‌های مشاور در زمان‌بندی‌های مختلف رؤیت و بررسی گردد.
  • عکس کاربری حجره‌­دار به صورت عمومی نمایش داده می‌شود و به تمامی فعالیت‌های حجره‌­دار در بازار نخل پیوند می‌خورد؛ بنابراین عکس کاربری مناسبی برای حجره­ خود انتخاب کنید. انتخاب عکس­های غیر اخلاقی(توهین‌آمیز و مبتذل) جزو مصادیق نقض شرایط استفاده از بازار نخل است.
  • فعالیت‌های کاربر در بازار نخل با نام کاربری‌تان پیوند دارد و بر اساس نسخه فعلی یا آتی بازار نخل، تمام یا بخشی از اطلاعات کاربری و فعالیت‌های کاربر به صورت پیش‌فرض در پلتفرم اصلی بازار نخل و نیز اپلیکیشن‌ها و سایر ابزارها و صفحات وابسته به آن، برای عموم مخاطبان بازار نخل قابل مشاهده است و در فضای مجازی(مانند نتایج موتورهای جستجوگر و شبکه‌های اجتماعی وابسته به اینترنت)، در دسترس عموم قرار می‌گیرد. البته کاربران بازار نخل با امکانات کنونی یا بعدی حساب کاربری، می‌توانند تنظیماتی را برای اطلاعات پایه و اشتراک‌گذاری انجام دهند.
    از جمله اطلاعات کاربری در بازار نخل بدین شرح است: نام و عکس کاربر، تاریخ پیوستن و فعالیت‌های مختلف کاربر در بازار اجتماعی نظیر محصولاتی که خریده یا درباره آن‌ها نظر و امتیاز داده است؛ دنبال‌کنندگان و دنبال‌شوندگان کاربر؛ صفحه حجره و صفحات محصولاتی که برای فروش یا اهدا(مجانی) عرضه کرده و همچنین محصولات و تعداد محصولاتی که فروش رفته است؛ نظرها و امتیازهای خریداران و مخاطبان بازار نخل در صفحه حجره یا محصولات حجره­‌دار و دسته‌بندی‌ها و رتبه‌بندی‌های انجام گرفته از سوی بازار نخل.
  • ممکن است شما از طریق یک سیستم و اپلیکیشن واسط و بیرون از بازار نخل به بازار نخل متصل شوید که در این صورت، درخواست دریافت اطلاعات از شما کاربر، تابع قوانین و شرایط ذکر شده خواهد بود.
  • بازار نخل اطلاعات دریافتی خود از کاربران را به شیوه‌های مختلفی استفاده خواهد کرد. به‌طور مثال وقتی شما کالایی را خریداری می‌کنید، بازار نخل کلیه اطلاعات لازم نظیر نام کامل، نام کاربری،‌ شماره تماس و نشانی پستی را در اختیار حجره‌­دار (فروشنده) قرار خواهد داد.
  • بازار نخل در تعامل با برخی شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مورد نیاز، با بهره از ابزارهای تحلیل دیتا و نتیجه حاصل از آن، به تحلیل، طراحی و اجرای برنامه‌های بازاریابی خواهد پرداخت. همچنین با ارائه‌دهندگان خدمات جمع‌آوری، بهره‌برداری، ارتقا و تحلیل اطلاعات جهت ارائه خدمات بهتر به مخاطبان و کاربران خود، همکاری می‌کند.
  • بازار نخل اطلاعات کاربران خود را در صورت درخواست رسمی مراجع ذی‌صلاح قضایی و انتظامی در اختیار آن مراجع قرار خواهد داد و تابع قوانین جمهوری اسلامی عمل خواهد کرد.
  • همه مطالب در دسترس، از طریق هر یک از خدمات بازار نخل، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط بازار نخل جزئی از اموال بازار نخل محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس، در انحصار بازار نخل است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای بازار نخل محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط بازار نخل و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار بازار نخل است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب‏‌سایت بازار نخل و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای بازار نخل محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات بازار نخل، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است. بازار نخل محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر ۱۸ سال به فروش می‏‌رساند و در صورتی که کاربری از سن قانونی برخوردار نباشد، می‌بایست با اطلاع والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
  • تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی Nakhll.com  است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرس‏‌های رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمی‌‏گیریم. وب سایت و اپلیکیشن بازار نخل هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از www.Nakhll.com و همچنین، هیچ‌گونه وبلاگ و شناسه در پیام‌رسان‌ها ندارد و هیچ‌‏گاه با این روش‏‌ها با شما تماس نمی‏‌گیرد. کاربران جهت برقراری ارتباط تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما استفاده کنند.

محتوا

  • بازار نخل نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل محصولات و از تولید حجره­داران استفاده می‏نماید. لازم به ذکر است بازار نخل تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط بازار نخل دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت یا اپلیکیشن است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.
  • وب‌‏‌سایت یا اپلیکیشن بازار نخل هیچ‌گونه مسئوولیتی در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که است ارائه می‏‌شود و سیاست‌های اپلیکیشن بازار نخل تحت هیچ شرایطی مسئولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و… باشد بر عهده ندارد.
  • سایت یا اپلیکیشن ممکن است دارای سرویس‌‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.
  • آنچه کاربر حجره­‌دار به هر طریقی از قبیل عکس، نام کاربری و پروفایل، درج کامنت و نظر، نام حجره، قصه محصول و تولیدکننده و نظایر آن و به طور کلی هر آنچه شما حین استفاده از خدمات بازار نخل در پلتفرم‌های بازار نخل درج و منتشر می‌کنید، صرفاً محتوای شما بوده و بازار نخل به هیچ عنوان مخاطب ادعایی پیرامون آن نخواهد بود و نسبت به آن هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  • مسئولیت فردی و انحصاری هر آنچه از سوی کاربر در بسترهای تهیه شده توسط بازار نخل درج و منتشر می‌گردد، به عهده کاربر خواهد بود و بازار نخل نسبت به هر گونه خسارت یا ادعای احتمالی هیچ مسئولیتی نخواهد داشت.
  • مسئولیت پاسخگویی نسبت به مواردی که درج محتوا توسط کاربرحجره­دار، به هر طریق منجر به نقض حقوق اشخاص ثالث گردیده است، به عهده حجره­دارخواهد بود.
  • حجره‌­دار با درج محتوا در هر بخش از بسترهای بازار نخل، مجوز بهره‌برداری از آن محتوا را به بازار نخل اعطا می‌کند.
  • بازار نخل ضمن حفظ حقوق کاربر، مجاز خواهد بود در راستای توسعه طرح بازار نخل، مطابق این مجوز از محتوای کاربراستفاده کند. مانند انتشار و بازنشر محتوای شما در بخش‌های مختلف بازار نخل و کانال‌های گوناگون آن(نظیر شبکه­های اجتماعی)، برای طرف‌های همکار در حوزه مارکتینگ و قرار گرفتن در فهرست‌های بازار نخل. همچنین بازار نخل برای آموزش و ارتقای کاربران خود می‌تواند از محتواهای کاربران استفاده کند.
  • کاربر با درج محتوا، به بازار نخل یک حق انحصاری، قابل واگذاری به غیر، همه‌جانبه، غیر قابل استرداد، جهت عرضه، ویرایش، تغییر، نشر، بازنشر و بازتولید، جهت توسعه و ارتقای کاربری، کاربر یا برند بازار نخل و نیز به طور کلی برای استفاده در هر قالب وابسته به پلتفرم‌ بازار نخل نظیر سایت و اپلیکیشن، یا هر بستری نظیر مطبوعات و سایت‌های دیگر، اعطا می‌کندد. دریافت این مجوزها، برای توسعه طرح بازار نخل، برای آگاهی بیشتر و به تبع آن، کسب سود بیشتر برای همه اعضای این بازار خواهد بود. دادن این مجوز به بازار نخل، می‌تواند به توسعه برند شما(کاربر / حجره­دار)، تجاری شدن محصولات و بهتر دیده شدن آن توسط مخاطبان کمک شایانی کند.
  • بازار نخل نسبت به حفظ دقیق و کامل حقوق مالکیت فکری تمام افراد کاربر ‌در بسترهای خود، حساسیت ویژه‌ای دارد. در صورتی که هر گونه محتوای مندرج در بسترهای بازار نخل را ناقض حقوق مالکیت فکری خود می‌دانید، می‌توانید بازار نخل را نسبت به این امر مطلع سازید تا در صورت صحت، بازار نخل نسبت به حذف و اخطار به شخص خاطی اقدام کند. همچنین آگاه باشید در صورتی که محتوای درج شده توسط کاربر، به وسیله بازار نخل ناقض حقوق مالکیت معنوی و فکری یا قوانین تشخیص داده شود، بازار نخل می‌تواند آن‌را بدون اطلاع قبلی حذف کند.
  • بازار نخل می‌کوشد یک محیط امن، قابل‌اعتماد و شفاف باشد. لذا درج هر گونه محتوایی(حتی نام کاربری، حجره و محصول) که به نوعی ناقض قوانین موضوعه، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و نظم عمومی کشور باشند، ممنوع خواهد بود. کاربر متعهد است از درج هرگونه محتوای غیرقانونی، غیراخلاقی، تهدیدآمیز، ناقض حقوق دیگران، حاوی عبارات ناپسند و گمراه‌کننده برای مخاطب خودداری کند.

مالکیت و مصونیت بازار نخل

  • مطابق این سند، بازار نخل یک مجوز قابل‌فسخ و استرداد، غیر انحصاری و مشروط به شرایط این سند و سایر اسناد استفاده از بازار نخل، به کاربر اعطا می‌کند.
  • مطابق این سند، کاربر اعلام می‌کند از هر گونه استفاده از خدمات بازار نخل که منجر به نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران یا احکام اسلامی یا خلاف عرف جامعه می‌شود، خودداری خواهد کرد. به طور مثال، کاربر متعهد خواهد بود هرگونه مجوزی که برای عرضه محصولات نیاز است اخذ و بر اساس آن، محصولات را در حجره متعلق به کاربر عرضه کند. عواقب عدم اخذ این مجوزها و ورود هرگونه خسارت به اشخاص ثالث، مستقیماً و منحصراً به عهده کاربر خواهد بود.
  • هرگونه جمع‌آوری بدون قصد استفاده اطلاعات دیگران، استفاده از اطلاعات مشتریان بازار نخل که صرفاً در راستای ارائه محصولات در اختیار شما قرار گرفته است، سوء‌استفاده از دارایی‌های مادی و غیر مادی بازار نخل، نفوذ در نرم‌افزارهای بازار نخل و کدهای نرم‌افزاری مربوطه و مهندسی معکوس طرح بازار بازار نخل، ممنوع است.
  • کاربر متعهد خواهد بود که از علائم و اسامی تجاری یا هر نوع علائم دیگر متعلق به بازار نخل فقط به منظور شناساندن و تبلیغات محصولات خود در بازار نخل و در محدوده این قرارداد و صرفاً در جهت منافع بازار نخل، استفاده خواهید کرد. هرگونه اقدام به ثبت هر یک از اسامی و علائم تجاری متعلق به بازار نخل، یا هر اسم و نشان و علامتی که می‌تواند به علت شباهت با علائم متعلق به بازار نخل اشتباه‌برانگیز باشد، و نیز استفاده از نام‌ها و علائم بازار نخل در نام حجره­ها یا محصولات، ناقض این توافق خواهد بود.
  • همواره حق مالکیت بازار نخل بر مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی بازار نخل محفوظ است و بهره‌برداری و استفاده از هر یک از مجموعه دارایی‌های مادی و غیرمادی متعلق به بازار نخل (مانند پلتفرم در نسخه وب و اپلیکیشن، برند، نشان تجاری، عناوین، طرح‌های بازاریابی، تخفیف‌ها، کمپین‌ها، علامت‌ها) در غیر چارچوب مشخص شده از سوی بازار نخل یا خارج از عرف و عادت، به هر شکل مستقیم و غیرمستقیم، سوء‌استفاده تلقی می‌شود و ممنوع است.
  • بازار نخل مجاز است در صورت هرگونه سوء استفاده تجاری یا غیر تجاری از هر یک از این دارایی‌ها برای منافعی خارج از بازار نخل، استفاده و بهره‌برداری در چارچوب غیر تعریف شده از سوی بازار نخل و ایجاد خسارت مادی و غیر مادی به هر یک از این دارایی‌ها، در مرحله نخست، تذکر شفاهی یا کتبی دهد یا کاربر را از طرح و برنامه خارج کند و در مرحله بعد، دسترسی کاربر را به خدمات بازار نخل به حالت تعلیق درآورد یا مسدود کند یا به طور کلی، حساب کاربری و حجره‌داری کاربر را حذف کند و همواره می‌تواند خسارت و حقوق قانونی خود را نیز طبق مقررات این سند یا از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه نماید.
  • کاربران بازار نخل متعهد می‌شوند هیچ‌گاه از طرح‌های بازاریابی پلتفرم بازار نخل به صورتی که به بازار نخل یا شرکای آن صدمه‌ای وارد کند استفاده نکنند. در صورتی که کاربران از امکانات فراهم شده در طرح‌های بازار نخل سوءاستفاده کنند(مانند بهره‌برداری در جهت منافع شخصی یا آسیب زدن به بازار نخل اعم از آسیب مادی یا معنوی)، بازار نخل ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری، مجاز است مطالبات کاربر را که با سوءاستفاده کسب کرده است مسدود کند، با مراجعه به مراجع قضایی یا سایر مراجع ذی‌صلاح قانونی برای جبران خسارات و مطالبه آن اقدام کند و کاربر حق هیچ‌گونه ادعایی در این خصوص ندارد.
  • در صورتی که بازار نخل به جهت اقدامی که کاربر انجام داده‌ تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، کاربر متعهد به دفاع و مصون ساختن بازار نخل از این‌گونه ادعاها خواهد بود. این بدان معناست که کاربر در این موارد از بازار نخل دفاع خواهد نمود و بازار نخل را نسبت به تمام هزینه‌هایی که ممکن است در این جریان (اعم از هزینه‌های دادرسی و…) به بازار نخل تحمیل شود، مصون نگاه خواهد داشت.
  • ممکن است در جریان استفاده از خدمات بازار نخل، با اشخاص دیگر حاضر در بازار به صورت آنلاین تعامل داشته باشید. مستحضر باشید، بازار نخل نظارتی بر این‌گونه مسائل ندارد و مسئولیت هر آنچه ممکن است در اثر این تعاملات روی دهد با خود اشخاص خواهد بود.
  • مطابق این سند و شرایط خرید و فروش در بازار نخل، کاربر، بازار نخل را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به وی وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهد کرد و حجره­دار ضامن جبران خسارت است.
  • هر محتوایی که هر شخص (کاربر) در بازار نخل منتشر می‌کند، مستقیماً مرتبط با شخص وی است و بازار نخل هیچ‌گونه مسئولیتی از جهت صحت، قانونی بودن و تطابق محتواهای منتشرشده با قواعد کپی‌رایت نخواهد داشت.
  • شرایط این سند و مصونیت بازار نخل، مانع پیگیری قانونی توسط بازار نخل یا کاربران در مراجع ذی‌صلاح در جمهوری اسلامی نیست.
  • بازار نخل تلاش می‌کند خدمات خود را برای همه دستگاه‌ها و گوشی‌ها و شبکه‌های مرتبط با اینترنت ارائه کند اما نسبت به آن هیچ ضمانتی نمی‌دهد.

 

حجره‌دار:

  • حجره‌دار، شخص حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن بازار نخل عرضه می‌کند و به فروش می‌رساند. همچنین اعتبار حجره‌داران توسط بازار نخل بررسی می‌گردد.
  • راه‌اندازی حجره برای عرضه محصولات و خدمات در بازار نخل رایگان است، اما در ازای معاملاتی که به صورت آنلاین و از طریق درگاه پرداخت «نخل» صورت می‌گیرد، بسته به نوع محصول، میزان فروش و عوامل مؤثر نظیر آن، پس از کسر کسورات قانونی (مانند مالیات)،‌ درصد مشخصی به «نخل» تعلق می‌گیرد و امکان استرداد آن به حجره‌دار وجود ندارد.
  • مبلغ خالص سهم عرضه‌کننده از درآمد حاصل از فروش محصولات عرضه و فروخته‌شده از طریق حجره اختصاص داده‌ شده به عرضه ‌کننده، در صورت رضایت مشتری و پس از کسر کسور قانونی، طبق زمان‌بندی نخل برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب بانکی(از طریق شماره بانکی شبا) که مالکیت کامل آن متعلق به حجره­دار است، پرداخت می‌شود.
  • منظور از محصول حجره‌دار، این است که حجره­دار، محصول تولید شده خود را( اعم از کالا یا خدماتی که بر مبنای قوانین جمهوری اسلامی ایران، شرع و عرف جامعه می­توان تولید کرد) در بازار نخل ارائه کرده تا بتواند به مشتریانی از سراسر ایران بفروشد و محصولات خود را مستقیماً برای آن­ها ارسال کند.
  • مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده حجره­دار است.
  • فاکتور کالاهایی که توسط حجره‌داران در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست مشتری توسط حجره‌دار ارسال می­گردد.
  • حجره‌دار می‌تواند برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تعیین و ثبت ‌کند که شامل زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی اولیه و آماده کردن آن برای مرحله بعدی یعنی ارسال و پست است؛ بنابراین زمان آماده‌سازی، فاصله زمانی میان ثبت سفارش تا پیش از پست و ارسال محصول است و مدت زمان پست جزو آن نیست و به نوع پست(سفارشی و پیشتاز) و فعالیت اداره پست برمی‌گردد.

تبصره: زمان آماده‌سازی محصول نباید بیشتر از ۷۲ ساعت باشد.

  • مسئولیت­های مربوط به محصول ارسال‌شده برای مشتریان، محتوا، قیمت، کیفیت، شرایط، تعهد به زمان آماده‌سازی ارسال محصول، و ضمانت و پشتیبانی پس از فروش، برعهده حجره­دار است و در صورت تخلف حجره­دار، بازار نخل حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاربری و حجره را دارد.
  • مشتری‌مداری در ذات بازار نخل عجین شده است، لذا در صورتی که بازار نخل تشخیص دهد عدم رضایت مشتری به جهت کوتاهی و سهل‌انگاری حجره‌دار بوده است، طبق قوانین بازگرداندن محصول عمل می‌شود.
  • در راستای سیاست‌های مشتری‌محور بازار نخل و به‌منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای ارائه محصول فروش در سایت بازار نخل وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آن‌ها و از همه مهم‌تر ساخت و ایجاد تجربه‌ای عالی در خرید از شما می‌شود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سوء استفاده از سایت بازار نخل توسط معدود حجره­داران متخلف خواهد شد.
  • عملکرد حجره­داران بر اساس نمره‌دهی شاخص معنا­دار سنجیده خواهد شد و حجره‌دارانی که از عملکرد و استاندارد با کیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آن‌ها قطع همکاری خواهد شد.
  • به حجره­‌دارانی که با رعایت قوانین و استانداردهای بازار نخل از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، امتیازات ویژه­ای جهت بهتر دیده شدن و فروش بالاتر تعلق خواهد گرفت که بازدیدکنندگان با مشاهده‌ی آن‌ها می‌توانند با اطمینان کامل از حجره­دار خرید کنند.
  • نام‌گذاری حجره و محصولات و نیز معرفی و محتواهای مربوط به آن‌ها، مشمول شرایط مندرج در «محتوای کاربر» است. از‌این‌رو، به کار بردن هرگونه عبارت یا جمله‌ای در نام‌گذاری حجره یا محصول و همچنین توضیحات و ویژگی‌هایی که برای حجره و محصولات خود می‌نویسید، در صورتی که صرفاً ادعا بوده و ادله اثبات‌کننده برای آن نداشته باشید، ممنوع است و هرگونه ادعایی از سوی اشخاص ثالث به عنوان سرقت یا نقض مالکیت فکری و معنوی، برعهده حجره­دار است و در صورت اقدام از سوی کاربر، بازار نخل می‌تواند طبق شرایط پایان همکاری و فسخ عمل کند.
  • عرضه و فروش محصولات تحت عنوان «دارو» و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو جرم است و بازار نخل به محض تشخیص و شناسایی این موارد، از نمایش و فروش این محصولات جلوگیری خواهد کرد و نیز می‌تواند حساب کاربری حجره­دار را مسدود یا حجره را تعطیل کند و حجره­دار از این جهت هیچ‌گونه ادعایی نخواهد داشت.
  • حجره­ دار می­پذیرد و متهعد می­شود که جهت استفاده از عناوین نیازمند مجوز از وزارتخانه‌ها یا سازمان‌های دولتی و مراکز علمی و فرهنگی، اسامی متعلق به برندهای ثبت‌شده،‌ اسامی مقدس(مانند نام‌ها و القاب چهارده معصوم و امام‌زادگان مشهور)، نام‌های کامل یا اختصاری متعلق به دولت، اسامی آثار ملی و تاریخی، اسامی دانشمندان، هنرمندان و افراد مشهور معاصر، بدون گرفتن مجوزهای لازم اقدام ننماید و در صورت تخلف حجره‌­دار تمام مسئولیت و عواقب آن با شخص حجر­ه‌دار است و وی موظف به جبران کلیه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به بازار نخل و همچنین مراجع ذی‌صلاح قضایی خواهد بود.
  • به طور کلی، همه مسئولیت و تبعات فروش محصولات بر عهده حجره­داراست؛ و بازار نخل فقط یک پلتفرم تحت وب جهت معرفی حجره­دار و محصولات ایشان برای تسریع و تسهیل فروش و اقدامی برای رشد ایشان است و هیچ‌گونه تعهدی در قبال فروش، کیفیت، محتوا و خدمات پس از فروش ندارد.
  • حجره‌­دار می­پذیرد که خدمات و محصولاتی که بر مبنای قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران و شرع و عرف ایرانی مغایرت دارد در حجره­ خود به نمایش نگذارد. در غیر این‌صورت تمام مسئولیت‌های شرعی و قانونی بر عهده­ حجره‌دار است.
  • حجره‌­دار متعهد می­شود که از حجره اختصاصی‌اش صرفاً جهت عرضه، فروش و ارسال همان محصولات مورد تایید بازار نخل و مندرج در حجره استفاده کند. بنابراین فروش و ارسال هر محصول عرضه نشده در حجره(اعم از قانونی یا غیرقانونی، دارای مجوز یا بدون مجوز)، از طریق سفارش خرید بازار نخل، ممنوع است. بر این اساس کلیه مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ناشی از اقدام به این مسئله، به طور کامل به عهده حجره ­دار است و وی موظف به جبران کلیه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به بازار نخل و همچنین مراجع ذی‌صلاح قضایی خواهد بود.
  • حجره‌دار متعهد می­شود جهت مدیریت حجره خود و نیز پاسخگویی به موقع، هر روز به حجره سر زده و اقدامات لازم را انجام دهد و اگر حجره­داری برای یک هفته، چه از طریق سایت یا اپلیکیشن، هیچ ورودی به کاربری یا حجره خود نداشته باشد، بازار نخل می‌تواند حساب کاربری و حجره را مسدود و تعطیل کند.
  • حجره‌ دارمی­تواند با اعلام کردن به بازار نخل برای مدت معین حجره خود را تعطیل کرده و دوباره حجره­ خود را باز نماید.

تبصره:­ حجره­‌دار جهت تعطیل کردن حجره­ خود، فقط سه مرتبه در سال و هر مرتبه حداکثر  ۱۵ روز و با اعلام قبلی تعطیل نماید.

  • نظر به تکلیف قانونی صاحبان کسب‌وکارها مبنی بر اعلام مالیات‌های تکلیفی خود به اداره مالیات حوزه مالیاتی مربوطه، هر یک از کاربران (اعم از مشتریان و حجره‌داران) موظف‌اند نسبت به انجام تکالیف قانونی خود پیرامون این مسئله در موعد مقرر اقدام کنند. بدیهی است ارائه گزارش‌های مالیاتی بازار نخل به اداره مالیات، ارتباطی به کاربران و به‌ویژه صاحبان حجره ندارد و به هیچ عنوان نافی تکالیف قانونی آن‌ها نخواهد بود.
  • هرچند بازار نخل از فروش محصولات کارمزدی دریافت می‌کند اما از آنجا که خدمات تجارت الکترونیک مانند اختصاص حجره مجازی و محصولات را، به رایگان در اختیار حجره‌‌‌‌‌داران ‌قرار می‌دهد، برای ایجاد ترافیک و افزایش بازدید از حجره و محصولات، هزینه‌های متعدد فنی(مانند تأمین اینترنت، سرور و سخت‌افزار لازم) و تبلیغاتی می‌کند و حجره­داران بدون نیاز به دانش فنی و با کمترین هزینه، به فروش و سود می‌رسند. طبق پذیرش این سند، حجره‌­دار متعهد می‌شود که تا یک سال پس از اولین فروش محصول(کالا یا خدمات)، با نامی که در بازار نخل فعالیت داشته است و نیز برای محصولات ارائه‌شده در بازار نخل، به صورت مستقل یا در پلتفرم‌های دیگری که به بازار نخل تعلق ندارد، فروشگاه اینترنتی و وب‌سایت فروشگاهی ایجاد نکند. چنانچه حجره‌­دار خلاف این شرط و تعهد عمل کند، بازار نخل حق شکایت به شورای رقابت و دیگر راهکارهای قانونی را برای خود محفوظ می‌داند.
  • کاربران بازار نخل، مجاز نیستند بازدیدکنندگان سایت و نیز اعضای آن (مشتری یا حجره‌دار) را با هدف خرید و فروش محصولات، به بیرون از بازار نخل هدایت کنند. در صورت اطلاع بازار نخل از این موضوع، بازار نخل مجاز است دسترسی کاربر را معلق یا قطع کند و درباره میزان معاملات و درآمد حاصله و دریافت کارمزد و کسر از اعتبار کاربر اقدام کند.

 

تسویه‌حساب با حجره‌داران

  • برای آغاز تسویه‌حساب حجره­‌داران‌ چهار شرط ضرورت دارد:
  • ارسال محصول.
  • ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیرپستی.
  • دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او.
  • ثبت حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به حجره‌دار است.

تذکر: با رعایت نکردن شروط چهارگانه بالا فرآیند تسویه‌حساب با حجره‌­دار به جریان نخواهد افتاد حتی اگر سفارش توسط حجره‌دار ارسال شده و به دست مشتری هم رسیده باشد.

  • از هر تراکنش موفق،‌ طبق توافق زمان ایجاد حجره، کارمزد بازار نخل کسر می‌شود و مابقی طبق زمان‌بندی بازار نخل  برای تسویه مالی داد و ستدها،‌ به حساب بانکی (شبا) حجره­دار واریز می‌گردد. همچنین بازار نخل هزینه ارسال محصولات و رساندن آن به دست مشتری را از مشتری دریافت و طبق شرایط تسویه حساب، به حساب حجره­دار  پرداخت می‌کند.
  • لازم به ذکر است که تسویه‌حساب در اسفند و فروردین هر سال، به دلیل تعطیلات رسمی و ترافیک نقل و انتقال بانکی و حسابداری پایان سال بازار نخل، با کمی تغییر انجام خواهد شد و به طور معمول آخرین تسویه هر سال در آخرین هفته کاری اسفندماه و اولین تسویه در سال جدید کاری در نیمه دوم فروردین ماه انجام خواهد شد.
  • ریز جزئیات تمام تراکنش‌های حجره­‌داران در بازار نخل موجود است و بازار نخل بر همین مبنا واریز را برای حجره‌دار انجام می‌دهد. بازار نخل بسترهای لازم را برای مشاهده مبلغ تسویه‌نشده و ریز جزئیات توسط حجره‌­دار فراهم می‌کند.
  • هزینه کوپن‌های تخفیف به نوع کوپن بستگی دارد. اگر حجره‌­دار کوپن را ایجاد کرده است، همه هزینه کوپن به عهده اوست. کوپن‌های ایجادشده توسط بازار نخل نیز دو نوع هستند. یک نوع،‌ کوپن‌های تخفیفی خود بازار نخل که تماماً به عهده بازار نخل است. نوع دوم،‌ کوپن‌های مشارکتی که با ثبت‌نام حجره­دار اعمال می‌شوند. هزینه این کوپن‌ها به صورت مشارکتی به عهده حجره ­دار و بازار نخل است و درصد مشارکت بر اساس همان توافقی است که هنگام ثبت‌نام در هر طرح، حجره­‌دار با بازار نخل امضا می‌کند.

 

مشتری:

  • همچنین از آنجا که بازار نخل یک وب‌سایت خرده‌فروشی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.
  • مطابق قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران، کاربران برای خرید از محصولات بازار آنلاین نخل باید دارای سن قانونی (۱۸ سال تمام) بوده یا از طریق والدین یا سرپرست قانونی خود اقدام به خرید از بازار آنلاین نخل نمایند.
  • مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام می‌گیرد، نشان‌دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد می‌باشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارت‌ست از اینکه “یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آن‌ها باشد”؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق “داده پیام” منعقد می‌گردد. ایجاب، پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است به‌طوری‌که اگر پیشنهاد مزبور مورد قبول واقع گردد، عقد منعقد می­گردد. قبول نیز عبارت‌ست از اعلام رضایت به ایجاب ابزار شده برای انعقاد قرارداد. بنابراین هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین منعقد شده است، لذا هنگامی‌که مشتری سفارش خود را نهایی می‌نماید در واقع قرارداد منعقد شده است و ملزم به پرداخت وجه آن می‌باشد.

تذکر۱: صرف ایجاب برای ایجاب کننده تعهدی به‌وجود نمی‌آورد و وی می­تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در آن پیشنهاد پابرجاست یا سایر شروط را مشخص نماید.

تذکر۲: با توجه به آنکه طبق روال کاری فروشگاه مرحله اول خرید، استعلام سفارش می‌باشد، پاسخ استعلام سفارش مشتری به منزله ایجاب و نهایی کردن سفارش توسط مشتری به منزله قبول است.

تذکر۳: ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتی که با آن‌ها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.

  • خریداران حداکثر تا 2 روز بعد از ثبت سفارش و قطعی شدن آن، فرصت دارند درخواست ارسال فاکتور را ثبت کنند.
  • هیچ‌یک از محصولاتی که در پلتفرم بازار نخل به فروش می‌رسد توسط بازار نخل تولید، انبارداری و بررسی کیفی نمی‌شود، بلکه همه این کالاها مستقیماً و منفرداً توسط حجره­داران، تولید یا عرضه می‌شوند. بنابراین بازار نخل علی‌رغم تلاش روزافزون جهت پالایش محصولات عرضه‌شده از جهات مختلف و ایجاد پالایه‌های (فیلترهای) کیفی و قانونی، به دلیل گستردگی جغرافیایی و تنوع محصولات و کالاها، عملاً نمی‌تواند نسبت به تضمین کیفیت، سلامت یا حتی قانونی بودن محصولات از هر جهت، اقدام کند؛ لذا صرف نظر از عدم مسئولیت بازار نخل نسبت به کیفیت و سلامت قطعی محصولات عرضه‌شده در حجره­ها، حجره­دار ضامن جبران خسارت است و هر گونه ادعایی باید علیه صاحب حجره طرح شود و مشتری، بازار نخل را نسبت به اثرات سویی که ممکن است در اثر خرید و مصرف محصولات خریداری‌شده به شما وارد گردد، مبرّی از مسئولیت خواهد کرد.
  • در بازار نخل حجره­دار می‌تواند برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تعیین و ثبت ‌کند که شامل زمان لازم برای خرید مواد اولیه، ساخت محصول، بسته‌بندی اولیه و آماده کردن آن برای مرحله بعدی یعنی ارسال و پست است؛ بنابراین زمان آماده‌سازی، فاصله زمانی میان ثبت سفارش تا پیش از پست و ارسال محصول است و مدت زمان پست جزو آن نیست و به نوع پست (سفارشی و پیشتاز) و فعالیت اداره پست برمی‌گردد.لذا مشتری با علم به این موضوع سفارش و خرید را انجام می­دهد.
  • تسهیل در فروش تمامی محصولات محلی و اصیل برای سرتاسر جهان جزء اهداف ذاتی بازار نخل می­باشد و تمام سعی و تلاش خود را در این امر گذاشته است اما با توجه به مشکلات حال حاضر حجره­دار می‌تواند برای ارسال محصول، محدودیت مکانی ایجاد کند و این قابلیت را برای یک یا چند استان یا شهر در نظر بگیرید. ازاین‌رو، سفارش این محصولات فقط برای مکان‌های محدودشده ممکن است. بنابراین همه مشتری با علم به محدود بدون خرید انجام می­دهند و نباید توقع خرید از همه حجره­داران بر مبنای محدودیت داشته باشند.
  • هزینه ارسال محصول به صورت پیش‌فرض، هزینه‌های پست سفارشی و پیشتاز بر اساس الگوی ارائه شده توسط شرکت پست ایران است اما حجره­دار خودش نیز می‌تواند هزینه ارسال پستی و غیرپستی محصول را تنظیم ‌کند و مشتری با اطلاع از هزینه نهایی(بهای محصول به علاوه هزینه ارسال)، وجه سفارش را پرداخت می‌کند. ازاین‌رو، بازار نخل به جهت متغیر بودن هزینه ارسال، تعهدی نسبت به تنظیمات ارسال حجره­دار ندارد.
  • آسودگی خاطر و رضایت‌مندی مشتریان همواره از اولویت‏‌های بازار نخل بوده است و بازار نخل در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان محترم، طبق شرایط ذکر شده در قوانین بازگرداندن محصول در این سند، حق لغو سفارش یا بازگردان محصول توسط مشتری محفوظ است و همه کاربران (اعم از مشتری و حجره­دار) با تأسیس حساب کاربری، این قوانین و شرایط را مطالعه و می‌پذیرند.

 

شرایط بازگرداندن محصول

رضایت مشتریان محترم از اصول بنیادین بازار نخل است و بازار نخل همه تلاشش را می‌کند که این رضایت، محقق شود. از این رو، امکان مرجوع کردن کالاهای دارای اشکال، از حقوق مشتری‌های بازار نخل است. ضمن این که به هر حال بازار نخل یک بازار است و ذاتاً درصد خطا را نمی‌شود به صفر رساند اما این حق مشتری و نیز درخواست برای لغو یا تأخیر در ارسال، طبق قوانین بازگرداندن محصول (عودت کالا) محفوظ است.

الف. لغو سفارش یا درخواست تأخیر در ارسال توسط حجره‌­دار

۱. حجره‌­دار تا ۱۲ (دوازه) ساعت پس از تاریخ و ساعت ثبت سفارش،‌ حق لغو کل سفارش را دارد و نیز این حق را که برای همه یا بعضی از کالاهای یک سفارش، «تأخیر در ارسال» را درخواست کند. این درخواست مستقیماً از طریق صفحه رهگیری سفارش و پیامک،‌ به مشتری اطلاع داده خواهد شد. بر این اساس، سه حالت رخ خواهد داد که قوانین بازار نخل درباره آن چنین است:

الف. در صورت قبول مشتری، تاریخ درخواستی حجره­دار، به عنوان مهلت جدید ارسال در سفارش منظور می‌گردد.

ب. اگر مشتری درخواست تأخیر در ارسال را نپذیرد، سفارش نسبت به کالا یا کالاهایی که حجره­ دار درخواست تأخیر در ارسال آن‌ها را داشته، لغو خواهد شد و وجه محصول طبق قوانین بازگرداندن محصول به حساب مشتری واریز می‌گردد.

ج. اگر مشتری تا ۶ (شش) ساعت کاری پس از درخواست تأخیر در ارسال، پاسخی ندهد، درخواست حجره­‌دار به طور خودکار پذیرفته خواهد شد و تاریخ جدید به عنوان مهلت ارسال سفارش برای حجره­‌دارمنظور می‌گردد. این شش ساعت، شامل همه روزهای هفته (اعم از تعطیل و غیر تعطیل) می‌شود؛ اما ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح در آن لحاظ نمی‌شود؛ یعنی اگر حجره­‌دار ساعت ۱۱ شب درخواست تأخیر بزند، مشتری تا ۱۲ ظهر فردا فرصت دارد این درخواست را بپذیرد یا رد کند. در صورت سکوت او، ساعت ۱۲ ظهر، درخواست تأخیر به صورت خودکار پذیرفته خواهد شد.

  • حجره‌­دار برای هر محصول، زمانی را برای آماده‌سازی تا قبل از ارسال تعیین و ثبت می‌کند، بنابراین وی یک بار می‌تواند درخواست تأخیر در ارسال را اعمال کند و پس درخواست، مشتری حق پذیرفتن یا نپذیرفتن درخواست حجره‌­دار را دارد. همچنین حداکثر زمان‌ تأخیر در ارسال، نباید از زمان اولیه بیشتر باشد و در صورت عدم ارسال سفارش، وجه پرداختی مشتری با احتساب ۵۰% از کل مبلغ محصول به عنوان جریمه حجره­دار  طبق قوانین بازگرداندن محصول به از حجره‌دار دریافت و به حساب مشتری واریز می‌گردد.
  • در صورت لغو کل سفارش (همه محصولات سبد خرید) توسط حجره­‌دار، وجه سفارش با احتساب هزینه ارسال و ۵۰% درصد از کل سبد خرید مشتری از حجره‌­دار، طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب مشتری واریز می‌گردد  و اگر لغو سفارش نسبت به بعضی از محصولات یک سفارش باشد،‌ تنها وجه و جریمه خرید همان بخش و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، ‌طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب مشتری واریز می­گردد.
  • بازار نخل می‌تواند برای حجره‌دار نسبت به تعداد درخواست لغو سفارش یا تأخیر در ارسال توسط خودش و نیز ثبت عدم رضایت یا گزارش مشکل توسط مشتری، امتیاز منفی، جریمه و حتی عدم دسترسی ایشان به بعضی از امکانات بازار نخل برای مدت معین لحاظ کند.

 

ب. انصراف از خرید توسط خریدار

۱) بر اساس بند ۳۷ قانون تجارت الکترونیک،‌ در هر معامله از راه دور، «مصرف‌کننده» تا ۷ (هفت) روز کاری حق انصراف از خرید دارد. آغاز حق انصراف، برای کالاها از تاریخ تسلیم کالا به مصرف‌کننده است و برای خدمات، از روز انعقاد است. از این‌‌رو، در بازار نخل مصرف‌کننده با استفاده از لینک رهگیری سفارش که برایش پیامک می‌شود، همچنین از طریق ورود به حساب کاربری خود از طریق سایت یا اپلیکیشن، تا ۷ (هفت) روز از حق انصراف خود استفاده کند یا رضایت خود را ثبت یا مشکل را گزارش کند. در غیر این‌صورت و پس از گذشت هفت روز، سیستم به طور خودکار رضایت مصرف‌کننده را روی سفارش ثبت می‌کند.

۲) بر اساس بند ۳۷ قانون تجارت الکترونیک،‌ حق انصراف برای «مصرف‌کننده» لحاظ شده است و این حق در جایی است که یک طرف معامله فروشندگان کالا یا ارائه‌دهندگان خدمات و در طرف دیگر، مصرف‌کننده باشد؛ بنابراین اگر سفارش محصول (کالا و خدمات) به تعداد و به صورت عمده (مغایر با هدف مصرف) صورت بگیرید، حق انصراف شامل آن نمی‌گردد.

۳) . طبق آیین‌نامه اجرایی مواد ۳۸ و ۴۲ قانون تجارت الکترونیکی (مصوب سال ۱۳۸۸)، مصرف‌کننده در موارد زیر به علت شرایط خاص کالا و خدمات، فاقد حق انصراف است:

الف. در مورد خدمات، در صورتی که با توافق مصرف‌کننده، ارائه آن قبل از پایان هفت روز کاری شروع شده باشد.

ب. ارائه خدمات برای تحویل موادغذایی یا سایر کالاهایی که مورد مصرف روزانه دارند.

ج. کالا یا خدماتی که قیمت آن‌ها توسط نوسانات بازارهای مالی تعیین می‌شود و خارج از اختیار تأمین‌کننده است.

د. کالاهای ساخته‌شده با مشخصات فردی مصرف‌کننده که به طور واضح جنبه شخصی دارند یا این که به دلیل طبیعت آن‌ها نمی‌توانند بازپس داده شوند و یا این که به سرعت قابلیت فساد و خرابی دارند.

هـ. نوارهای صوتی و تصویری و نرم‌افزارهای رایانه‌ای بسته‌بندی‌شده که به وسیله مصرف‌کننده باز شده باشند.

و. روزنامه، نشریه و مجلات مطابق تعریف قانون مطبوعات.

ج) لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا:

۱. بر اساس بند ۳۸ قانون تجارت الکترونیک، اعمال حق انصراف در فروش کالا، با تسلیم کالا به مصرف‌کننده شروع می‌شود؛ بنابراین شرایط لغو سفارش توسط خریدار و پیش از ارسال و تسلیم کالا از این قرار است:

الف. اگر مشتری پیش از این که حجره­‌دار شروع به خرید مواد اولیه یا تولید یا بسته‌بندی محصول کند یا کالا از طریق انبار بازار نخل ارسال شده باشد، از خرید خود (کل سفارش و سبد خرید) منصرف شود و به بازار نخل اطلاع دهد و لغو سفارش از سوی بازار نخل تأیید شود، سفارش کالا لغو می‌گردد و قیمت کالا و هزینه ارسال، طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی داد و ستدها،‌‌ به حساب مشتری واریز می­گردد.

ب. چنانچه انصراف از خرید، در بازه زمانی خرید مواد اولیه و ساخت یا بسته‌بندی و ارسال باشد، امکان لغو سفارش برای مشتری وجود ندارد.

د. لغو سفارش توسط خریدار و پس از ارسال و تسلیم کالا:

1) برای لغو سفارش پس از تسلیم کالا، لازم است خریدار پس از تحویل گرفتن کالا از فرصت قانونی (۷ روز) و نیز امکانات فنی بازار نخل در سایت و اپلیکیشن‌ برای گزارش هر گونه مشکلی استفاده کند. در غیر این صورت، سیستم به طور خودکار رضایت کاربر را روی سفارش ثبت می‌کند و دیگر هیچ ادعایی مسموع نخواهد بود.

2) به طور کلی، در صورت وجود هر گونه مشکل در کل سفارش تحویل گرفته‌شده یا بخشی از آن، خریدار علاوه بر ثبت گزارش، باید محصول/هایی را که مشکل دارند و نیز بسته‌بندی‌ اولیه حجره­دار و بسته‌بندی ارسال (مانند کارتن پستی) را بدون تغییرات و مخدوش کردن آن، تا زمان حل و فصل موضوع و بازگرداندن آن‌ها نزد خود نگهداری کند.

3) اگر مغایرت و مشکل، بدون باز کردن بسته‌بندی محصول، قابل‌مشاهده و تشخیص است، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت اصلی و اولیه سفارش، امکان‌پذیر است. همچنین اگر مغایرت و مشکل، پس از باز کردن بسته‌بندی محصول و استفاده از آن، قابل مشاهده و تشخیص باشد، لغو سفارش در صورت حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه حجره­ دار و بسته‌بندی ارسال، امکان‌پذیر است. در هر دو صورت، خریدار می‌بایست ضمن ثبت گزارش، با «خدمات مشتریان بازار نخل»  برای عودت محصول، تعیین گیرنده (بازار نخل یا حجره ­دار)‌ و نوع ارسال (مانند آسان‌ترین و کم‌هزینه‌ترین نوع ارسال) هماهنگ کند.

4)  در صورت دریافت ناقص سبد خرید و عدم ارسال بخشی از سفارش توسط حجره­دار، خریدار حق انصراف از خرید آن بخش ناقص را دارد که در این صورت، تنها وجه خرید و جریمه ۵% همان بخش ناقص و بدون احتساب هزینه ارسال (هرچند آن بخش بیشترین وزن سبد خرید را داشته است)، طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار واریز می‌شود؛ و در صورت عدم انصراف خریدار، حجره‌دار می‌بایست پس از هماهنگی با «خدمات مشتریان بازار نخل»، بخش ناقص سفارش را با هزینه خودش برای خریدار ارسال کند.

5) در صورت ارسال محصول اشتباهی و خارج از سفارش ثبت‌شده، خریدار می‌بایست موضوع را به «خدمات مشتریان بازار نخل» اطلاع دهد و تا حل و فصل شدن مسئله، محصول را نزد خود به امانت نگهداری کند. بدیهی است که حجره­دار در مورد ارسال اشتباهی محصول و تبعات آن مسئول خواهد بود.

6) تصاویر محصول برای اطلاع و کمک به خرید درج می‌شوند و تفاوت‌های جزئی محصول با آن‌ها ملاک لغو سفارش نیست، بلکه مغایرت با توضیحات و ویژگی‌های محصول و شرایط سفارش قابل ثبت گزارش و درخواست لغو آن است.

7)  در صورت آسیب‌دیدگی محصول‌های سفارش بر اثر حمل‌ونقل یا باز کردن بسته‌بندی توسط خریدار، امکان لغو سفارش و انصراف از خرید امکان‌پذیر نیست.

8) در صورت آسیب‌دیدگی محصول‌های سفارش در اثر حمل‌ونقل هنگام ارسال محصول و تحویل به خریدار، طبق حالت‌های زیر عمل می‌شود:

الف. اگر سفارش از طریق انبار مرکزی بازار نخل ارسال شود، با رعایت شرایط بازگرداندن محصول (مانند حفظ وضعیت موجود محصول و بسته‌بندی‌ اولیه حجره­دار و بسته‌بندی ارسال و بازگرداندن آن)، خسارت وارده از سوی بازار نخل جبران می‌شود. این جبران خسارت، نافی مسئولیت شرکت پست و حق شکایت و پیگیری بازار نخل از آن‌ها نخواهد بود.

ب. در صورت استفاده حجره ­دار از شبکه پستی کشور، آسیب‌دیدگی مشمول قوانین و شرایط شرکت پست ایران است و پیگیری و گرفتن خسارت با خریدار است؛ و چنانچه حجره­ دار محصول را با بیمه آسیب‌دیدگی پست کرده باشد، طبق شرایط بیمه‌نامه عمل خواهد شد. همچنین خریدار می‌تواند محموله پستی را که وضعیت فیزیکی آن آسیب دیده است، از مأمور پست تحویل نگیرد و طبق ضوابط شرکت پست اقدام کند.

ج. در صورت استفاده حجره­دار از شرکت‌های حمل‌ونقل (مانند باربری)، مراکز پیک و حمل کالا (مانند اسنپ کالا) یا از حجره­های خدمات ارسال در بازار نخل یا موارد دیگر، جبران خسارت و پیگیری آن مشمول قوانین و شرایط اعلام‌ و توافق شده آن شرکت‌ها و مراکز و حجره‌هاست.

در هر صورت، خریدار می‌بایست هرگونه مشکل را به بازار نخل گزارش کند تا در صورت تخلف یا کوتاهی حجره‌دار، وی را طبق آیین‌نامه‌های بازار نخل اعمال قانون کند و تا حد ممکن به خریدار در پیگیری و حل و فصل مسئله کمک کند.

9)  لغو سفارش محصولات موادغذایی و خوراکی که مصرف روزانه دارند، مواد فاسدشدنی، مواد آرایشی و بهداشتی، داروها، ترکیبات و معجون‌های گیاهی و طب سنتی، و انواع کفش و پوشاک (مگر در صورت معیوب و غیرقابل استفاده بودن) به دلیل شرایط خاص حاکم بر آن‌ها، در صورت باز شدن بسته‌بندی و استفاده از آن‌ها، امکان‌پذیر نیست. در صورت اختلاف میان خریدار و حجره ­دار، طبق «شرایط مرجع رسیدگی به اختلاف» که در این سند آمده است عمل خواهد شد.

10) اگر لغو سفارش توسط خریدار، به کل سفارش (همه محصولات داخل سبد خریدش) تعلق بگیرد و تأیید شود، وجه سفارش به‌علاوه هزینه ارسال، به وی بازگردانده می‌شود اما اگر به بخشی از سفارش تعلق بگیرد، فقط وجه خرید همان بخش و بدون محاسبه هزینه ارسال (هرچند آن بخش، بیشترین وزن و هزینه ارسال سبد خرید را داشته باشد) به وی بازگردانده می‌شود.

11) اگر با لغو سفارش پس از تسلیم کالا توسط خریدار و تأیید آن از سوی بازار نخل، حجره‌دار از عودت محصول توسط خریدار منصرف شود،‌ باید این موضوع را به بازار نخل اطلاع دهد. در این صورت، بازار نخل نسبت به آن و وظیفه خریدار تصمیم خواهد گرفت. این موضوع، نافی تبعات ناشی از لغو سفارش نسبت به حجره‌­دار نیست.

12) اگر با لغو سفارش و انصراف از خرید و تأیید در سیستم، سفارش یا بخشی از آن به اشتباه توسط حجره‌­دار برای خریدار ارسال شود، خریدار پس از هماهنگی با «خدمات مشتریان بازار»‌ می‌تواند از حق انصراف خود بگذرد و معامله را قطعی کند یا محصول را طبق نظر و روش پیشنهادی بازار نخل بازگرداند. در این‌صورت، هزینه ارسال،‌ طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی دادوستدها،‌ از حساب حجره‌دار کسر و به حساب خریدار واریز می‌گردد.

13) اگر پس از خرید، معلوم گردد که قیمت محصول به دلیل اشتباه ریال و تومان، توسط حجره‌­دار به درستی ثبت نشده است،‌ چون مسئولیت ثبت قیمت و هر گونه اطلاعات محصول با حجره‌­دار است، بازار نخل در قبال این اشتباه هیچ مسئولیتی ندارد اما اگر به تشخیص بازارنخل،‌ این اشتباه فاحش باشد و باعث ضرر قابل‌توجهی برای حجره‌­دار می‌گردد،‌ بازار نخل می‌تواند سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش (وجه خرید و هزینه ارسال) را طبق زمان‌بندی بازار نخل برای تسویه مالی دادوستدها،‌ به حساب خریدار بازگرداند.

14) اگر به داوری و تشخیص بازارنخل، معلوم شود حجره­دار به تعهداتش درباره ویژگی‌های محصول، رعایت زمان آماده‌سازی و دیگر شرایط فروش عمل کرده است و مشتری همچنان ناراضی است، بازار نخل حق را به خریدار نخواهد داد.

15) در موارد پیش‌بینی‌نشده برای لغو سفارش یا بازگرداندن محصول، طبق توافق بازار نخل و کاربران (حجره­دار و خریدار) عمل می‌شود و در صورت اختلاف میان آن‌ها، مرجع رسیدگی به اختلاف و حل و فصل مسئله  واحد حقوقی بازار نخل خواهد بود.

 

ارتباط:

  • هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات بازار نخل استفاده می‏‌کنید، به عنوان حجره‌­دار ثبت نام و محصولات و خدمات خود را بارگذاری می‌کنید و یا محصولی را خرید می‏‌کنید در این حالت به صوت خودکار به بازار نخل ایمیل یا پیامک می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که بازار نخل به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
  • همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که کاربر (حجره‌دار، خریدار، بازاریاب و…) در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید کاربر است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آن‌ها صورت می‌گیرد.
  • جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد بازار نخل برای مشتریان و مخاطبین خود ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که مشتریان و مخاطبین بازار نخل تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه بازار نخل را در پروفایل خود لغو کنند. اما حجره ­دار­ان برای بهتر مدیریت کرده حجره­ ی خود و همچنین تسهیل در رشد ایشان در بازار یابی، محتوا، تبلیغات، مارکتینگ و … نباید ارتباط الکترونیکی (ایمیل، سرویس پیام کوتاه و…) خود را با بازار نخل قطع کند. در صورت قطع کردن ارتباط الکترونیکی با بازار نخل  توسط حجره­دار بازار نخل می­تواند حساب کاربری ایشان را تا فعال کردن ارتباط الکترونیکی توسط ایشان مصدود کند و همچنین بازار نخل  در این مورد جریمه کردن و نمره منفی دادن به حجره­ دار را جزء حقوق خود دانسته و این حق را برای خود محفوظ می­دارد.
  • توجه داشته باشید که ۰۹۱۹۶۸۰۸۰۵۶ و ۵۰۰۰۲۰۳۰۲۰۷ تنها شماره‌‌هایی است که بازار نخل از طریق آن برای مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه بازار نخل را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.
  • همچنین ممکن است بازار نخل از طریق شماره ۵۰۰۰۲۰۳۰۲۰۷ برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سوال نظرسنجی ارسال کند.
  • حجره ­داران توجه داشته باشند که ۰۹۱۹۶۸۰۸۰۵۶ و ۵۰۰۰۲۰۳۰۲۰۷ تنها شماره‌‌هایی است که از طریق آن‌ها با بازار نخل یا به صورت پیامک (اس ام اس) و یا تماس تلفنی در ارتباط هستند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه بازار نخل را به اطلاع حجره داران می‌رساند و روشن است که این ارتباط دو طرفه می­باشد.
  • بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان بازار نخل، با هر شماره دیگری تخلف و سوءاستفاده از نام بازار نخل است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن‌را به ۰۹۱۹۶۸۰۸۰۵۶ اطلاع دهید.

 

برچسب‌ها:
شما چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای ما بنویسید
توجه: نشانی پست الکترونیک شما برای دیگران نمایش داده نمی شود. / بخش‌های مورد نیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.