داستان نخل

توسط حسین تفرشی
2 سال پیش
+
در این مطلب می‌خوانید:

سلام علیکم! شاید برای شما هم جالب باشه بدونین نخل چرا «نخل» شده؟ چرا بازار صفا یا مثلا بازار طلا نشده؟ اصلا چرا از بین این‌همه درخت، نخل؟ مگه موز چی از خرما کم داره؟   بازار نخل چیه؟ بازار نخل در واقع شبکه‌ی توان‌افزایی با محوریت انسانه! به عبارت دیگه هدف والای نخل، ایجاد […]

سلام علیکم!

شاید برای شما هم جالب باشه بدونین نخل چرا «نخل» شده؟ چرا بازار صفا یا مثلا بازار طلا نشده؟ اصلا چرا از بین این‌همه درخت، نخل؟ مگه موز چی از خرما کم داره؟

 

بازار نخل چیه؟

بازار نخل در واقع شبکه‌ی توان‌افزایی با محوریت انسانه! به عبارت دیگه هدف والای نخل، ایجاد شبکه‌ای از انسان‌هاست که در کنار هم‌دیگه توانایی‌هایی‌شون رو افزایش می‌دن تا سطح زندگیشون ارتقاء پیدا کنه.

سخت شد؟ هیچم سخت نیست. یه‌بار دیگه، آهسته مرور کنیم: نخل، شبکه‌ای از انسان‌هاست… که در کنار هم… با کمک به هم… توانایی‌هاشون چندبرابر می‌شه و سطح زندگی‌شونم بالااا می‌ره. به این صورت که نشه خدایی نکرده مثل شهریار به خودمون بگیم «با ما به جفا پنجه مینداز که پیریم… از زندگانیم گله دارد جوانیم».

 

– چرا نخل؟

شنیدین می‌گن نخل شبیه‌ترین درخت به انسانه؟ غیر از این‌که واحد شمارش نخل، نفره؛ اگر سرش رو بزنید خشک می‌شه یا بهتره بگیم که می‌میره.

از طرفی نخل برای ثمر دادن، به حضور درخت مذکر و مونث نیاز داره و نکته‌ی قابل توجه در مورد نخل، تمایل این درخت به زندگی اجتماعی و شبکه‌ایه!

آره درست خوندی. خوبه بدونیم نخل‌ها فقط در کنار هم رشد می‌کنن. برای همین تاجرای حرفه‌ای خرما در درجه‌ی اول به مساحت نخلستان توجه می‌کنن. هرچی نخلستان بزرگ‌تر، محصول اونم مرغوب‌تر!

در واقع روحیه‌ی کار جمعی بر کیفیت محصول اثری مرکب داره!

این قانون به‌طور قطع برای ما آدم‌ها هم صدق می‌کنه. هر چی تعداد افرادی که در کنار هم در یه جهت تلاش می‌کنن بیشتر باشه، احتمال رسیدن به موفقیت هم بالاتر می‌ره و نتیجه‌ی مطلوب‌تری به‌دست میاد.

اگه به صورت فردی هم به نخل نگاه کنیم، رشد فردیش هم با شبکه‌سازی از دارایی‌های خودش حاصل می‌شه. تنه و برگ‌های نخل زمانی رشد می‌کنن که شبکه‌ای از برگ‌های قدیمی‌تر حول یک محور جمع بشن و به تشکیل لایه‌های جدیدتر کمک کنن.

بنا همین منطقه که بازار نخل تلاش می‌کنه با کنار هم قرار دادن شبکه‌ای از انسان‌های ماهر توی هر “زمینه، جنس و نژاد” به رشد و تعالی فردی و جمعی جامعه کمک کنه.

ساده‌تر این‌که حجره‌دارهای نخل، با عضویت توی این بازار ضمن رشد کیفیت‌های شخصی، به رشد شبکه‌ی اطراف‌شون که «خانواده، دوستان، حجره‌داران و خریداران نخل» رو هم شامل می‌شه، کمک می‌کنن! صد البته که در نهایت همه‌ی این مسیرا به افزایش کیفیت زندگی مادی و کسب درآمد بیشتر منتهی می‌شن.

 

  • شیرین کامی با نخل

مشخصا همه‌ی ما نخل رو نمادی از صبر و استقامت می‌دونیم. درختی که در اوج گرما و در نامطلوب‌ترین شرایط آب و هوایی و خاک، نه تنها کمر خم نمی‌کنه بلکه رشد می‌کنه و ثمری بهشتی می‌ده.

«رشد» همیشه به صرف انرژی و زمان نیاز داشته. در این بین اون‌چیزی که به ما کمک می‌کنه تا توی این مسیر به خوبی پیش بریم، صبر و استقامته.

یکی دیگه از دلایلی که این بستر رو نخل نام‌گذاری کردیم اینه همیشه یادمون باشه هیچ راه صد ساله‌ای رو یه شبه نمی‌شه طی کرد و گر صبر کنیم زغوره حلوا و از نخل درآمد سازیم و اینا!

و به عنوان آخرین اما نه کم اهمیت‌ترین نکته، باید به بستر رشد اشاره کنیم. نخل اگه به خوبی ریشه کنه و بستر مناسبی داشته باشه، به زودی با خورشید روبوسی می‌کنه و عصاره‌ی این عشق و محبت می‌شه رطب‌هایی لذیذ که نمی‌شه از اونا چشم‌پوشی کرد.

تلاش بازار آنلاین نخل بر اینه که با فراهم کردن یک بستر مناسب، حجره‌دارانش رو به خورشید برسونه تا از این راه کام خودش، فروشنده و خریدار رو از ثمری که داده شیرین کنه.

بیشتر از این زمان رو از دست نده و کامت رو با نخل شیرین کن.

برچسب‌ها:
شما چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای ما بنویسید
توجه: نشانی پست الکترونیک شما برای دیگران نمایش داده نمی شود. / بخش‌های مورد نیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.